di 20 oktober 2020

Documenten digitaal ondertekenen met Validsign.

Binnenkort zullen wij gaan werken met het digitaal ondertekenen van documenten met Validsign. Maar wat is digitaal ondertekenen eigenlijk?

Een digitale handtekening is een elektronische variant van een handgeschreven handtekening. De handtekening bestaat uit elektronische gegevens die aan een digitaal document gekoppeld zijn. Doordat de elektronische handtekening van ValidSign voldoet aan de hoogstaande pki-standaarden, is deze juridisch gelijk aan een handtekening op papier. Zo kan de handtekening als rechtsgeldig bewijs van de overeenkomst dienen.

ValidSign maakt het mogelijk om documenten snel, eenvoudig en rechtsgeldig van een digitale handtekening te voorzien. Met de digitale handtekening oplossing van ValidSign kiezen we er voor onze werkprocessen te versnellen en u te ontzorgen. De digitale handtekening versnelt bijvoorbeeld het papier intensieve proces rondom het opmaken en afhandelen van opdrachtbevestigingen, jaarrekeningen, notulen en overige documenten.

Snelheid
Waar het papieren ondertekenproces lang kan duren, is het digitale ondertekenproces een kwestie van minuten. Zodra u het document van een digitale handtekening hebt voorzien, ontvangen wij het ondertekende contract direct in onze mailbox. U hoeft geen documenten meer te printen, te ondertekenen, te scannen en terug te mailen. Met ValidSign bespaart u dus kostbare tijd.

Eenvoud
Het ondertekenproces van ValidSign kenmerkt zich door eenvoud en gemak. Zo is het mogelijk om documenten op ieder device van een digitale handtekening voorzien. Voor validatie is bovendien geen extra software nodig. Hiervoor voldoet de standaard software die op iedere computer aanwezig is.

Veilig
Het digitaal tekenen verloopt via een beveiligde omgeving en wordt opgeslagen in de beveiligde datacenters van KPN. Hierdoor voldoet ValidSign aan alle normen en regelgeving omtrent gegevensbescherming. 

Wilt u meer weten over het digitaal ondertekenen? Neem dan contact met ons op.